Lussebarn

Glad lucia! Eller vad man säger. Några dagar sent. Det har verkligen gått i ett de senaste veckorna, och vi ligger efter med det mesta. Julstöket bland annat. I torsdags var det i alla fall luciafirande på dagis, ute för första gången. Inte alls lika mysigt, och så fick man inte fota heller. Lite trist. Men då var Vincent i alla fall tärna, och Claudia var lucia med trollspö (= stjärngossestjärna). På själva luciadagen i fredags gick vi och lussade mormor och morfar, för det ville både mormor och Vincent. Då var Vims stjärngosse och Claudia lucia med händerna vid hakan som det tydligen ska vara. De smög in hos mormor och morfar och tassade upp för trappan, nynnandes luciasången, väldigt söta.


Det här var också de sista korten jag lyckades ta med mitt fina fasta 50-objektiv. Mitt vanliga 17-85 är redan trasigt sedan länge tillbaka, och jag har snålat och inte skickat det på lagning. Och nu har jag lyckats få mitt andra objektiv att också strula, troligtvis för att jag bonkade i väggen med det i veckan. Inte kul alls, precis i tid för julafton och bebis och allt... Så nu har jag beställt ett nytt 17-85 och klurar som bäst på om jag ska köpa ett nytt 50 också eller försöka skicka det på lagning (vilket kostar runt tusenlappen bara för att få kollat vad som ska göras, och sedan ytterligare pengar om de kan laga det). Utan kamera känner jag mig lite lätt handikappad. Liksom.
 

kommentarer
av: Annette

Äntligen, jättekul! Jag brukar gå in här och se om du har lagt in något nytt när jag ändå är inne och mailar gammelmormor. Nu ska jag läsa och titta och njuta!

2013-12-15 @ 15:05:04

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0