Skridskodag i solsken

Idag stämde vi träff uppe vid skolan här i området, med Molly och hennes föräldrar, för att åka skridskor. Först och sist blev det några vändor i den långa isrutschkanan som bildats i pulkabacken. Vincent tycker den är jättekul, och även Claudia och dessutom de flesta vuxna. Sedan stapplade vi runt på den lilla isplanen, Vincent aningen säkrare nu än förra helgen när jag och han var vid Runn och åkte. Claudia fick också testa, på Pieters gamla ärvda (som inte sitter så bra dessvärre - hon han redan bestämt att hon vill ha likadana som jag och Vims har). Pieter och opa var med en stund i början, och oma blev kvar längre. En ganska lång stund orkade barnen innan de protesterade. Och jag vet inte hur mycket snö och is Vincent käkade under tiden vi var där (några kilon eller så). Men vilken härlig dag! Tre minusgrader ungefär och strålande sol, aaah!


Fler sådana här vinterdagar tack! Inga fler plusgrader förrän tidigast mars, och helst ingen mer 20-gradig kyla heller. Runt fem minus och strålande sol, det står på min vintriga önskelista.

Efter sportandet drog vi hem och fick besök av Josef och hans mamma. Vincent och Josef leker verkligen jättebra tillsammans, det märks att de gillar varandra och fungerar bra ihop. Vims blir rätt olika beroende på vem han leker med (vilket säkert gäller i princip alla barn), och det här är en av de vänner det fungerar allra bäst ihop med. Dessutom är det kul att hålla kontakten med några vänner från det gamla dagiset, det här är en av fyra som vi fortfarande träffar regelbundet. 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0