Tandlös, spegelrik och mera helg

Jag sitter uppe (för sent) och kopierar över foton från mobilen till datorn. Mobben är nämligen helt full (igen, gaah) och jag måste ju kunna ta kort så där när andan faller på (= mest hela tiden). Passar under (överladdnings-)tiden på att lägga in några kort här från instagram. 

Först två från idag - Vincent har nämligen tappat sin andra tand idag! På dagis precis som den förra. Jag tänkte väl att det skulle bli när som helst för den har varit superlös i några dagar. Som synes är vuxentanden från första tappet redan halvvägs uppe, jättestor ser den ut. Den nytappade lades under huvudkudden och tandfén har redan varit där och bytt ut den mot en guldpeng. ;)


På väg från skolan idag (slutade lite tidigt) svängde jag in på TaTillVara och loppisen Sussies skattkista. Båda ligger på vägen mellan Fornby och min mammas jobb. Hos Sussies hittade jag de här två fina grejerna. Visserligen lite kantstötta och så båda två, men ändå. En ny hallspegel har jag letat efter (nu är den uppsatt och passar perfekt!) och byrån var för söt för att avstå från. Spegel 60:- och byrå 80:- var ju helt ok dessutom.

Sedan några bonusbilder från helgen. Detta är lite av vad vi sysslade med:


Claudia har också hunnit med att simma med morfar. Förra veckan var båda barnen och jag med, och nästa vecka blir det nog Vincents tur. Vincent och mormor passade på att vara konstnärliga under tiden, och jag tror moster Nina blev rätt glad av att få post nu i början av veckan!

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0