Modellmålerivecka

Veckan som gick hade vi modellmåleri på schemat, med gästlärare och med samma modell som när vi hade kroki och lera. Jättesvårt, jag som är så ovan vid färger och penslar. Och första målningen blev inge vidare (den är överst här under) även om jag gillar benen, men nästa blev jag hyfsat nöjd med. På torsdagen var jag så trött att jag inte riktigt orkade fokusera, då blev det den rödgula tavlan föreställande ett knä och en fot. Fredag förmiddag var det självporträtt som gällde, mitt blev tja, rätt så ok men jag vill kunna bättre. 

På fredag eftermiddag besökte vi en konstutställning under hängning på Borlänge bibliotek. Trevligt att vi får göra små utflykter också.

Jag tror inte jag visat något från våra kollagemåleriveckor?! Det får bli en annan gång, kanske. Imorgon börjar första veckan av två med en annan gästlärare som mina kursare pratar mycket om. "Bildmekanik" står det på schemat, mycket nyfiken på vad jag ska få vara med om. 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0