Tigerungen och gröna monstret

Igår jobbade Pieter och barnen tjatade på mig att få ansiktsmålningar. De brukar göra det med jämna mellanrum och jag brukar inte riktigt ha lust att leva en hel dag med barn med färgkladdiga ansikten och färgkladdiga kläder. Men igår passade det och barnen blev lyckliga. De bläddrade i förslagshäftet och bestämde sig för att bli tiger och grönt monster. Dessutom ville de ha målade naglar. Enter, söta coolingar till kiddos:

Mamman lydde glatt. Första gången jag ansiktsmålade med bra färger (bra kvalité och dessutom giftfria) efter att bara ha haft dåliga ansiktskritor innan. Kul att kunna göra något som faktiskt blev rätt bra. Barnen levde sig in i sina roller hela dagen lång, och jag bättrade t o m på deras smink halvdags. 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0