Ett par tavlor

Jag har inte lagt upp mycket alls från konstkursen den här terminen, och det är för att jag helt enkelt inte hunnit. En del har jag postat på instagram och fejjan, men jag har tänkt lägga in här med. Jag har kommit så långt att jag plockat ut bilder från mobilkameran och lagt de från kursen i en egen mapp, så det är inte jättelångt borta nu i alla fall.

Men här kommer iaf de två målningar jag är mest nöjd med hittills. Båda har jag spänt upp på (egentillverkade) spännramar och de sitter just nu på våra väggar hemma. Känns kul att sätta upp lite egna riktiga målningar och inte bara teckningar.





Den övre är större än den undre i verkligheten, men formatet är ju till nackdel i bloggsammanhang. Båda är målade med akryl på duk, och båda har jag börjat på helt förutsättningslöst med lite färgklickar och improviserat tills jag hittat något i dem att bygga vidare på. Den övre (Broarna) är den jag jobbat klart mest på, den har sett ut på många sätt innan den landade i detta. Claudia fastnade framför den igår, och kommenterade: "Däj äj vatten! Med en bjo övej. Och däj borta äj en tijj bjo!"

17 maj kommer jag vara med på en liten utställning i Linghed, mer info om den kommer när det närmar sig. Innan dess tänker jag inte heller sälja några målningar eftersom jag målat så lite och vill hinna göra mer först, känna efter vad jag tycker är kul och hitta min stil. Eller vad man ska säga. 

 
 
 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0