Trädgårdspyssel i lilla landet

Jag har varit ordentligt förkyld i några veckor, men mår bättre nu som tur är. Var riktigt däckad och hemma rätt många dagar från skolan. Men jag var tvungen att pyssla om vårt lilla trädgårdsland ändå, så det blev små korta stunder någon dag här och någon dag där. Jag har grävt om hela landet och fyllt på med ny jord. Planterat en rosa magnolia (jag hoppas verkligen den klarar sig, då är så otroligt fina). Har även fyllt på med grus in mot husväggen så det inte ska ligga jord precis emot (vilket det gjort i 30+ år). Fått en del hjälp av barnen också, trevligt med trädgårdspyssel.

Vi har också planterat vårlökar. Claudia var med mig och valde i affären, och Vincent var aktiv (sjungandes *stooora maskiiiner...*) med planterandet. Den orkar de ju inte hålla på så länge, men lite hjälp är klart bättre än ingen hjälp, och ooo så mycket trevligare. Och så är det bara för barnen att fortsätta leken ute.

Det enda som fick stanna från innan var smultronplantorna, så de fick flytta ut tillfälligt (till krukor och i häcken) och så tillbaka igen lite mer utspritt.

Skönt att får bort allt grönt risigt ur landet, och så hoppas jag att jag kommer ägna än mer tid åt trädgården framöver. Det är ju roligt och mysigt, och trevligt när det är fint. Det är bara orken att ge sig utomhus som inte är så där jättestark hos mig, när soffan lockar.
 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0