Dagens BVC-besök

Jag tänker hela tiden att jag ska skriva om Marius, hur han är som sexmånadersbebis. Ikväll tänkte jag det extra mycket, men hann ändå inte. Imorgon då! Idag har han i alla fall fått sina sexmånadersvaccinationssprutor på BVC, blivit läkarundersökt och vägd och mätt. Följer sina kurvor galant (halv över på längd, halv under på vikt) och mår allmänt bra. 

Så nu är denne lille människa 70 cm lång och väger 7,79 kg. Och vår BVC-sköterska sa att han är en sån blandning mellan sina syskon i utseende - och jag håller med. Ser både Vincent och Claudia i den här sköningen. Som för övrigt är snorig just nu för första gången och inte helt nöjd. Mycket dålig tajming samtidigt som vi ska försöka vänja honom av med att äta på nätterna och istället sova. Får se hur det går. Återkommer i ärendet.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0