Loppisfyndade stolar

Idag köpte jag två gamla slitna stolar på TaTillVara. Föll verkligen för deras form. Och så har jag varit så sugen på att hitta någon fin stol med klädd sits bara för att testa att byta tyg. De två stolarna kostade 30:-/st och behöver lite omtanke. Rejäla och stadiga, men slitna. När de kom hem rotade jag helt enkelt fram ett kraftigt tyg ur en låda, klippte det i två delar, och häftade fast runt sitsarna med häftpistol. Klart! Roligt när saker kan vara så här enkla. Den vänsta stolen är oklädd, och den högra har jag hunnit sätta nytt tyg på:


Jag har tänkt måla dem också, kanske blir sprayfärg. Frågan är bara vilken färg... Kanske vit fast kanske ändå att jag ska vara lite roligare. Vi får se.

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0