Longtooth of Chima på kalas

Idag har jag skickat iväg lejonet Longthooth från Chima-världen på kalas till en kompis. 


Inte lätt att få till den sminkningen, speciellt på den här busen som inte har lust att sitta så där jättestilla. Jo han är ihärdig, men det rycker liksom i kroppen på honom, han bara måste sjunga lite, titta på vad Claudia gör, fnissa lite. Han blev nöjd i alla fall, med sina lysande ögon.

Jag tycker inte jag lyckades så bra med ögonen som ska synas när han blundar, jag får öva mer. Det är kul att kunna sminka barnen i alla fall. Det är en enorm skillnad nu när jag har riktig ansiktsfärg gentemot sådana där värdelösa kritor från leksaksaffären. Synd att konstnärsbutiken (Aqua i Borlänge) inte fick barnprylar att gå runt för nu har de inte kvar den här färgen - Snazaroo heter den, helt toppen! Jag har iaf hittat den på nätet på ansiktsfärg.se så när min färg är slut blir det en beställning. 

kommentarer
av: Annette

Fantastiskt!

2014-01-26 @ 13:25:11
av: Longevity - en blogg om hälsa

Snyggt! Duktig du är, kreativt.

2014-01-26 @ 15:42:29
URL: http://madelein.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0