Tjufjärde september

Dagen i några mobilfoton... Min trio i morse:



Vi skickade iväg Vincent först på sin cykel så han skulle komma i tid till skolan. Promenerade förbi och kikade att han kommit fram ok. Sedan lämnade vi av Claudia på dagis på andra sidan staketet. Det gick bra att lämna snabbt när jag förberett henne på det. Så drog jag och Marius iväg mot stan för babysim. Kyliga dagar nu, det börjar verkligen bli dags för åkpåse.


Efter simmet, och första gången jag haft mellanmål med mig istället för att amma. Kändes ovant. Jag ammar fortfarande på natten, och på eftermiddag/kväll. Vill inte sluta helt än, men det är skönt att kunna vara borta lite längre stunder från lillebror. Han tycker i alla fall väldigt mycket om vatten, och babysimmet känns riktigt värdefullt för både honom och mig!



När storbarnen kommit hem också drog de iväg till mormors och morfars hus...



...för att hämta den lila husvagnen från när morbror Emanuel var barn.



Tungt att trampa med syster i släpet, så jag fick skjuta på. Med vagnen i ena handen.



Sedan blev det sandlådelek och minstingen blev supersmutsig på nolltid. Men roligt hade de allesammans.



Så innan det blev läggdags fick Claudia ta en liten provtur i morfars Miata, eftersom den är på g att säljas nu efter en väldans massa år. Vincent fick åka i den i somras, och nu var det bäst att tösabiten också fick göra det en gång medan bilen fortfarande finns kvar.



Vardag en onsdag i september. Och familjen sover, så jag måste ansluta. Tidigt upp imorgon igen.


kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

lördag den 27 september !
Hej Emma!

Tack för att jag får se dom jättefina bilderna på barnen så glad jag blir när jag ser dom!

en stor kram till hela familjen från Gammalmormor

2014-09-27 @ 20:48:16
URL: http://www.sitamoia.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0