Cirkuskalas

Idag bjöd nyblivna sjuåringen på cirkuskalas. Roligt tema (eftersom han nu kräver tema) efter att ha svängt runt superhjältekalas (vilket vi i princip haft de senaste åren) och det fina (ehum) förslaget - krigskalas. Så när han med glad röst meddelade att han kommit på att han ville ha cirkuskalas så tjohoo. Lite färgglada papperstallrikar, dekorerade sugrör, och vimplar fick bli dekoration. Så drog vi fram de cirkusliknande leksaker vi har ut på altanen och i trädgården. Och så en tårta så klart. Vips: Cirkuskalas!

Vincent ville vara clown och Claudia akrobatflicka. Marius fick på sig sin tigerdräkt så var han redo. Jag var bara (?) uppe till två-ish i natt för att göra tårtan. Som vanligt går en bit av natten åt när man inte kan dekorera dagtid. Tur jag inte gör tårtor så ofta. Barnen klämde f ö in sig i mina tårtbilder när jag försökte fota. Därför de ser så glada ut, sötpropparna.



Det var tårtan. Här kommer kalasungarna mina...



Kidsen fick leka fritt, och så bjöd vi på korvmebröd och tårta. Och popcorn. De obligatoriska godispåsarna hittade barnen med hjälp av en ledtråd i en film där skådespelarna var duplocirkusfigurer (med Pieters och Claudias röster). Nu ska vi pusta ut hela söndagen. Och bygga massor av lego. =)
 

kommentarer
av: Annette

Tack för trevligt inlägg! Vilken bra idé att göra en Claudia-film med ledtrådar! Väldigt väldigt fiffigt! Kul att se Vincent som clown, han blev ju helt perfekt så. Och så tårtan, fantastisk!

2015-04-19 @ 19:27:41
av: gammalmormor Maj-Britt

Hej Emma!

Tack för dom jättefina bilderna från Vincents barnkalas för att fira sin 7-årsdag! Så roligt att det var tema på Vincents och vilken härlig tårta du hade gjort du är så duktig med allt du gör! Jag är så glad att jag fick se bilder.
Stor kram till hela familjen från Mormor /gammalmormor Maj-Britt i Göteborg

2015-04-22 @ 04:00:02
URL: http://www.sitamoia.blogg.se
av: gammalmormor Maj-Britt

Hej Emma!

Tack för dom fina bilderna från Vincents 7-års-kalas!

Så roligt att få se och den jättefina tårtan allt i cirkus-stil !

Kramar till hela familjen från Mormor/gammalmormor Maj-Britt i Göteborg

2015-04-22 @ 04:14:12
URL: http://www.sitamoia.blogg.se
av: gammalmormor Maj-Britt

Hej Emma!

Tack för dom fina bilderna från Vincents 7-års-kalas!

Så roligt att få se och den jättefina tårtan allt i cirkus-stil !

Kramar till hela familjen från Mormor/gammalmormor Maj-Britt i Göteborg

2015-04-22 @ 04:14:29
URL: http://www.sitamoia.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0