Två dagar på Formex

Tidigt fredag morgon satte jag mig på Stockholmståget för att spendera två hela dagar på Formex - den stora fackmässan för design och inredning. Jag har velat åka dit länge, och nu gjorde jag slag i saken. Vill gärna ställa ut själv till hösten, så jag behövde reka. Det blev två roliga dagar, skönt att bara strosa runt utan krav och utan tidspress. Fick massor av inspiration av olika slag, lyssnade på föredrag, och pratade med flera upplyftande, inspirerande och peppande människor som flera av dem själva varit där jag är nu. Och med flera på sektionen "Young designers" där jag skulle vilja vara med i höst. Måste ansöka dit, skulle vara riktigt kul.



Jag sov hos Emanuel, Nina och Oskar mellan de två dagarna, och han inte med något annat. När andra mässdagen var slut var jag också rätt slut och det var skönt att sätta mig på tåget tillbaka mot Falun, med en ceasarsallad och ett par Loka i Pressybrå-kassen, och mobilen full av bilder, när mörkret redan lagt sig över landet. Kom hem efter att barnen somnat och damp ner i mitt soffhörn. Bra dagar! Och skönt att jag fick en söndag däremellan innan det blev måndag och full rulle igen.
 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0