Glimtar från ett par veckor

Torsdag och fredag för två veckor sedan spenderade jag på kurs i Stockholm, om selektiv mutism. Anordnad av logopeder och mest sådana där, men vår specialpedagog var också med. Och så träffade jag några till föräldrar som också har barn med sm. Det kändes riktigt bra, och jag fick mycket nyttigt med mig. Bodde hos Emanuel, Nina och Oskar så då fick jag träffat dem lite också. 

Sedan fyllde Pieter år, och hans dag var något varmare och soligare än de flesta övriga majdagarna i år. Medan han jobbade så sålde vi på loppis här i Slätta, och köpte lite också. När Pieter kom hem hade vi just lyckats skruva ihop utesoffan som mina föräldrar gav halva och jag och barnen halva. Fixade den med ballonger och klädde barnen kalasiga. Sedan gick vi upp och åt middag hos Pieters föräldrar.

Jag var med Vincent i skolan en dag. Har velat följa med medan han fortfarande går i förskoleklass. Kul att hänga med honom och se hur hans dagar är upplagda. Och så har jag brist på bara-Vincent-tid. Måste hänga mer med honom.



Vi har varit på tjuv- och poliskalas hos Molly som fyllde fem år. Det har regnat regnat och varit kallt så kallt. Marius älskar ute oavsett, och det är lite skönt att kunna släppa ut barnen utanför huset en sväng även i ösregn. Vincent klippte bitar av sitt eget hår för att få till sitt ninjapyssel. Ingen bra grej att klippa sitt hår (speciellt för en som verkligen vill spara till långt), men roligt ändå. Och så har vi haft små fina stunder med familjen, även om vardagspusslet är rätt svårpusslat emellanåt. 
 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0