Det här med att odla grönsaker

Det är tredje eller fjärde året nu som jag försår grönsaker och sätter ut. För ett par år sedan växte sockerärt och tomat jättebra ute och vi fick en hel del ärtor och iaf några körsbärstomater. Men förra året blev det platt fall, allt vissnade. I år anstränger jag mig allt jag kan. Planterat om flera gånger bl a, och väntat ut temperaturen till en vecka in i juni innan utplantering. Men ändå vissnar sockerärten nu. Jag vet inte vad jag gör för fel. Tomaterna som jag satt ut lever iaf, och mycket är kvar inne i fönstren och får nog stanna där. Sedan har jag testat pumpa. Vet inte om jag lyckas få någon pumpa i slutändan även om de växer som ogräs, eller gjorde det till att börja med. Men ja, utvärdering får komma i slutet av säsongen. Här lite kort från härom veckan när sockerärten just flyttat ut och blommande pumpa med flera växter står och avhärdas dagtid.



Och så Marius som flyttat ut caféet i solen.
 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0