Två månader med katt och bror

Idag firar hon två månader i världen, lilla Claudia. Hon har börjat blåsa bubblor och dregglar för det vilda. Dags att införskaffa dregglisar - små tyghaklappar - så att hon slipper gå runt i blöta kläder hela dagarna.


Vår balkong är en välbesökt plats, och idag har Vincent skördat hela tre smultron där. Önskar jag fick äta dem själv, men jag låter godhjärtat sonen plocka och mumsa. Han har lekt kurragömma bakom balkongstolarna också, och så har vi gjort egen glass men det kan man läsa om på min tårtblogg: blogg.dt.se/tarthumlan

Och så den här katten vi har... Aries driver mig till vansinne. Så fort jag sätter mig i soffan för att amma kommer hon traskandes på soffryggen och ska dryga sig i fönstret brevid mig. Hon välter ner min att-laga-klädhög och buffar på lampan med tassen, och jaaaamar. Jag har en vattenspruta att försvara mig med. Det blir många psch psch med den om nätterna kan jag lova.

Nu är minstingen färdigäten och jag ska äntligen få lite sömn.





kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0