vaccination och velour

I förra veckan var vi till BVC igen (som jag skrev om i förrförra inlägget). Jag tycker det är lika roligt varje gång att se hur mycket Claudia vuxit på längden och bredden. Den här gången var det dessutom dax för första vaccinationen. Två sprutor fick hon - en i vardera lår. De är snälla på vårt BVC, tanterna, och kallar in en extratant till vaccinerandet så att de kan sätta de två sprutorna precis samtidigt. Det gör att liten bebis bara behöver skrika och gråta av smärta en gång, vilket är nog jobbigt. Men Claudia var duktig och illvrålet gick över snabbt.

Idag ringde jag BVC och fick sifforna som vår "tant" glömde skriva ner åt oss. Lillsyrran ligger kvar på sin fina längdkurva - två över medel - med sina 62,5 cm. Hon har dalat lite försiktigt på viktkurvan och ligger nu en halv över (oviktigt men roligt ändå för sådana som mig som gillar listor och statistik) med 5640 g.

Längden fick mig att inse att det är hög tid att plocka fram lådan med nästa storlek kläder. Jag hade för mig att den var bara stl 68, men hittade en låda märkt "62-68". Jag vet iofs att jag sorterade kläder efter faktisk storlek och inte bara gick efter lapparna, så risken är minimal att det ska finnas något i lådan som hon redan vuxit ur. Men ändå, dags att packa upp! Och vad roligt det är sen!

Iom att nästa låda åkte fram så blev jag också tvungen att tvångsklä Claudia i ett par byxor som hon snart växer ur. De och två till par hängslebyxor har varit för varma hela sommaren för att användas. Hängslebyxor är svåra! Dessutom ligger där en ljuvlig velouroverall (aaalldeles för varm för sommaren) som Vincent hade någon enstaka gång, och som Claudia inte kommer ha en endaste. Byxorna jag var tvungen att testa, som f ö sitter perfekt just nu (stl 60) är de här:

Claudia var en snäll manekäng. Hon blir förresten allt starkare i nacken nu och har bara senaste veckan börjat lyfta ordentligt på huvudet om hon ligger på mage. Hon orkar inte en lång stund, men med aningen uppförsbacke och lite utsikt blir det roligare!

Jaha, nu vaknade hon. Bara att bänka mig i soffan för lite kvällamning innan det är sovdags för mig.




kommentarer
av: Sigrid

Åh vad fint! Svante har precis börjat använda 62 och då också vår absoluta favoritpyjamas, får lägga ut en bild på bloggen med den så småningom :) Väldigt snygg fåtölj förresten, vi har likadana ^_^

2010-08-24 @ 07:19:40
URL: http://sigrida.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0