Klipp klipp

Idag var det dags, Vimse liten blev av med sin hårman igen. Det går ungefär ett halvår mellan gångerna. Håret är fint när det är långt, men nu var det faktiskt lite väl bångstyrigt, risigt och i vägen. Så vi fixade frisersalong framför tvn. Klippningen gick verkligen över förväntan! För ett halvår sedan protesterade Vincent vilt, han ville inte alls bli av med håret. Nu var det väldigt milda protester om att det gjorde lite ont, men annars gick det hur bra som helst.



Och så här såg Vincent ut idag, före och efter:





Det känns riktigt skönt! Och lite roligt, det är som att ha en helt ny grabb här hemma.

I eftermiddag jobbar Pieter så jag, Vincent och morfar ska till biblioteket. Sedan hämtar oma upp mig och sonen för middag hos oma och opa, och sedan ska jag få hjälp med läggningen. Allt är tungt och jobbigt nu så jag uppskattar verkligen all hjälp jag kan få från våra föräldrar när Pieter jobbar.

Nu ska jag och Pieter slappa i soffan med musik och bok (Pieter) / tidning (jag) medan Vincent sover. Kanske blir en kopp kaffe och några chokladbollar också. Jag gjorde chokladbollar igår för första gången på massor med år, det kändes lagom ambitiöst.

/Emma

kommentarer
av: Sigrid

Sötnosen! Han har verkligen dina ögon :) Ska bli så spännande att se lillasyster!

2010-05-28 @ 13:03:02
URL: http://sigrida.blogg.se/
av: Emma

Jag som tycker han har sin pappas ögon, hihi. Det är så svårt att se vad han har fått från vem tycker jag, för mig som är så nära. Han är liksom sig själv bara. Ja jag är verkligen supernyfiken på hur lilltjejen kommer se ut, hur hon blir lik och olik storebror!

2010-06-01 @ 13:10:44

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0