Längden, bredden och sömnen

Idag är Pieter ledig. Jag vet inte om det har med saken att göra men två otroliga saker har inträffat idag, två sömnrelaterade saker: Vincent sov ända till nio i morse (!!!) och Claudia sov lunch i 2,5 timmar (!!!) = Wow! Imorgon är allt helt säkert som vanligt igen. Men vi ska faktiskt börja försöka få till Claudisens nattsömn. Vi var till BVC idag och passade på att fråga om vi kan börja styra hennes sömn, och det tyckte sköterskan. Claudia ska kunna klara sig utan att äta (eller på bara ett mål) under natten. Så strax startar projekt "Claudia sova hela natten". Hon har även blivit mätt igen på alla kanter, 68 cm lång och 7170 g tung. Hon fortsätter på sin långa bana.
Claudia har vuxit i sin aptröja! Medan hon fortfarande låg i magen så fick barnen likadana t-shirts med apor på från mormor och morfar. Jag tror de är shoppade på Gotland. Och medan mormor och morfar är på samma ö igen så passade jag på att matcha de små. De ställde (något motvilligt) upp och modellade lite för kameran. Nu ska jag iväg och träna! Känns riktigt segt, men nu blir det i alla fall tredje gången utan förkylning emellan, wohoo.

kommentarer
av: Theres

Hur hade ni tänkt göra för att få henne att sova längre? Vi har kört med tassmetoden och det fungerade jättebra på Signe :)



Har du några bilder från igår som du vill skicka? Min mail är [email protected].

2010-10-29 @ 16:03:14
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
av: Emma H

Jag vet inte riktigt, men vi börjar med att bara försöka få henne att somna om när hon vaknar på natten. Sätta i nappen och ge henne snutten tills hon somnar om. Och hoppas på att det fungerar. Med Vincent körde vi något som liknar femminutersmetoden fast kanske enminutsmetoden eller vad man ska säga. Lät honom inte ligga och skrika, men körde med stoppa om - gå ut - stoppa om - gå ut, utan att pyssla för mycket med honom. Blir nog något sådant med Claudia också. BVC-tanten tyckte vi skulle testa femminutersmetoden och gav oss lite papper att läsa på. Vet inte om vi kommer göra någon riktig metod, utan kör nog på som vi tycker känns bra. Fast fortsätter problemet så får vi nog hitta på något mer avancerat.



Just det, jag skulle skicka över några kort till Sandra (tack för påminnelsen!) så jag skickar till dig också!

2010-10-29 @ 21:06:37
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0