Shopping och vabbing

När jag och Vincent var i Haga för att fika tillsammans med min halvbror (på en gigantisk Haga-kanelbulle, yum!) så hann jag med liiitelite gå-i-affärer. Det var ju knappast läge för shopping annars. Och visserligen hann vi inte mer än in i Villervallas butik innan Vincent ville ut igen så det var inte lätt, men det gick. Kawaii-shop med japansk kitsch gillade han mer, och där hittade vi fyndet, en liten Totoro-väska!


Den gula tröjan och mörka hängslejeanskjolen kunde jag bara inte motstå när jag såg dem hänga bland allt det färgglada inne hos Villervalla. Och visst är det väl okej att shoppa några plagg när man är ute och reser, trots att barnens garderober är fulla?! Vincent fick också en tröja i mina favorit-Villervalla-ränder. Den får ni se senare.

Idag är jag hemma och vabbar eftersom Claudia har fått ögoninflammation. Stackarn. Visserligen lite skönt att dra runt här, men inte helt lätt med hantverkare i huset. Claudia vaknade just från middagssovningen som hon fick avnjuta på en madrass på kontorsgolvet. Det gick. 


Dagens outfit var det, som redan har hunnit ändras ett par gånger. Nu drar vi till affären, sjuklingen och jag. Sedan förbi mina föräldrars hus så att jag kan duscha, och så vidare till dagis för att kika på Vincents luciatåg. Med tillhörande lussefika.

kommentarer
av: Sabina (Antons mamma)

Åh vilka jättefina kläder, speciellt den grön/blå randiga klänningen! :)



Gillar Vincent fortfarande Totoro? :) Då måste ju han blivit överlycklig över väskan. :)

2011-12-13 @ 15:00:22
av: Emma H

Ja visst är klänningen fiiin! Villervallas höstkollektion som de har nu är nog min favorit hittills. Så fina färger. =)



Jo Vincent gillar fortfarande Totoro men inte alls lika mycket som för ett år sedan. Jag blev nog lyckligare än han över väskan, haha. Men lite kul tyckte han det var iaf.

2011-12-13 @ 19:40:02
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: britta bloggar

Vilka fina kläder! Villervalla är ju för härliga!

2011-12-13 @ 21:14:32
URL: http://brittabloggar.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0