Fotoutmaning dag 3: en familjemedlem

Som förälder definieras man liksom genom sitt första barn. På föräldraforum är det barnen som skapar identiteten, och oftast hittar man dit i och med första barnet. Jag är glad att min förstfödde fick sin pappas vackra hårfärg. Glad att han var grabb (kände mig mer som en pojkmamma redan innan). Glad att han var och är just han. Min Vincent.


Han är familjens lille diktator för tillfället, anser att han bestämmer det mesta. Bryter ihop ett par gånger per dag. Men resten av tiden är han så smart och fin och sprallig och påhittig och full av energi. Den förstfödde. Min stora lilla treåring.

Vincent idag: "En gång när jag var liten då vaknade jag, och då växte jag upp och blev en mamma. Sen blev jag liten igen och då bestämde jag att jag blev Vincent."

kommentarer
av: Carina - inspirera

Javisst är ens barn för ljuvliga! De är så finurliga och kloka...

Kramen.

2011-07-03 @ 21:43:08
URL: http://inspirera.bloggsida.se
av: Icka

Alltså, den där lille killen känns på nåt konstig sätt lite som min också... Äh, du vet vad jag menar. Precis som Gus alltid kommer vara speciell för dig så är Vimse det för mig.

Finaste, roligaste, underfundigaste.

Mycket speciell, mycket fin.

2011-07-03 @ 22:35:07
URL: http://blogg.olicka.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0