Fotoutmaning dag 6: tema "grön"

Tema "grön" får representeras av inget mindre än en solhatt. Vincent fick den av mormor och morfar sin första sommar. Claudia använde andra solhattar sin första sommar, denna drunknade hon i. Två månader yngre på året som hon är.

Häromdagen lyckades jag få Claudia att sitta i sjövatten efter lite tillvänjning. Båda barnen är annars riktiga badkrukor när det kommer till naturligt (=kallt) vatten, men älskar att bada i pool.


Och ja, hatten är allt bra liten för henne nu. Men den är den enda med band som fortfarande nästan passar. Måste sy i band i den hatt hon fick på sin födelsedag, för den åker av så fort man sätter på den. 

Jag var tvungen att leta fram lite kort på Vincent i samma hatt, men här är han alltså nästan året yngre. Fyra månader gammal närmare bestämt. Och ville redan sitta upp i vagnen. Inte så konstigt att vi bytte till framåtvänd sittvagn redan när han var 5-6 månader, för att ligga ner och titta på mamsen och pappsen var det sista han ville.


Fotoutmaningen fortsätter imorgon! =) 

Dag 1: Självporträtt
Dag 2: Favoritpryl
Dag 3: En familjemedlem

Dag 4: Min hobby
Dag 5: En gammal bild
Dag 6: Tema "grön"

Dag 7: En bild som jag aldrig lagt upp
Dag 8: En favoritbild
Dag 9: Dagens
Dag 10: Detta gör mig glad
Dag 11: Tokigt
Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema "ljus"
Dag 14: En vinterbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema "olika"
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad (favorit i repis)
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema "två"
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild

kommentarer
av: Carina - inspirera

Underbara gröna sköna bilder!

Kramen.

2011-07-06 @ 19:39:52
URL: http://Inspirera.bloggsida.se
av: Smsa Låna

Måste säga att jag till 100% uppskattar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-19 @ 07:38:47
URL: http://smsalåna.nu
av: Emma H

Man tackar! =D



Ang. bloglovin så ska det bara vara att klicka på länken nere i vänsterspalten. Fungerar för mig när jag testar...

2011-07-19 @ 10:24:18
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0