Krokar i barnens höjd i hallen

Jag har länge tänkt sätta upp krokar i barnens höjd i hallen. Jag började redan när vi flyttade in för mer än ett år sedan. Köpte krokarna med djurhuvuden och satte upp dem. Men de satt jättedåligt. De har bara ett hål på baksidan för att hängas på skruv, och det dög inte, definitivt inte för barns undersökande händer. Krokarna snurrade runt och plockades av och föll ner. Så det blev inget av hela krokar-i-barnens-höjd-grejen. Min tanke har nog ända sedan dess varit att göra någon typ av bräda att skruva fast diverse olika krokar på, fästa dem ordentligt och sedan i väggen. Idag blev det verklighet!


Redan för några veckor sedan sågade jag till brädan. Jag hade tänkt måla den men vi hade ingen färg hemma, så jag limmade fast en tapet runt den istället. Som satt dåligt och det blev inge vidare snyggt. Så brädan har legat där ute på altanen i väntan på mig. Idag insåg jag att jag så klart skulle plocka fram något av alla tyger jag har i mina lådor + häftpistolen. Tjoff tjoff så satt tyget på. Krokarna både limmades och skruvades, och hjorten och hästen fick några extra (inte så snygga) spikar för att undvika snurrfasoner. Sen var det bara (ehum, aldrig bara, men vi säger väl så) att fästa brädan i väggen och hallen var klar. 

Jag passade på att flytta runt några tavlor och dessutom sätta upp ett par extra krokar vi hade hemma istället för de fula som satt innan - och flytta ner barnens ryggsäckar. Tycker allt de ska bo i hallen istället för på barnrummen, även om det är en liten plutthall.

Nu kanske vi äntligen kan börja lära barnen att hänga upp sina egna jackor. Kunde vara på tiden.

kommentarer
av: Rainbowaddict

Blev snyggt med brädan och krokarna! :D

2012-08-31 @ 22:09:44
URL: http://rainbowaddict.wordpress.com
av: Gammalmormor Naj-Britt

fredagkväll den 31 augusti

Så fint det blev till slut och så bra att barnen kan hänga upp sina jackor själva!
Ha en trevlig helg och en stor kram till hela familjen
från gammalmormor Maj-Britt

2012-08-31 @ 22:27:59
URL: http://www.hotmail.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0