Första skoldagen

I morse följde jag min förstfödda till sin allra första skoldag. Dags att börja förskoleklass. Jag var pirrig, han lite motvillig. Men dagen gick bra, nu är han skolbarn. Stora lilla Vincent.



Vincent har inte varit jättepeppad på att börja skolan. Han liknar mig, gillar inte att lämna det gamla trygga och komma till något nytt och okänt. Men jag är övertygad om att han kommer trivas. Han är så vetgirig nu. Vill veta hur allt fungerar och varför. Hur världen, historien, och allt och alla hänger ihop. Det är skoldags alla gånger. Dessutom har han flera kompisar med sig från dagis.


Här är bara ett exempel från härom dagen när han började rita djurspår, bara sådär. 


Jag gillar grejen med förskoleklass, ett tydligt mellansteg mellan dagis och lågstadiet. En långsam tillåtande övergång. Hoppas det blir så bra som jag tror! 

Och sen är det tur att jag har två barn till som inte ska lämna dagis än på ett tag... :)

kommentarer
av: Eva

Vad stor han såg ut på den bilden i stolen. Stora fina V :)
Hoppas att det kommer gå bra i skolan. Oskar började första klass idag och han var taggad och det gick bra. Första läxan är halvvägs gjord så det är spännande att få rutiner på det.

2014-08-18 @ 22:14:24
URL: http://taweret.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0