Vinterns första (och andra) skidtur

Söndagen bjöd på kanonvinterväder, och var tvugna att dra upp till Stångtjärn. Sol och fem minusgrader. Min andra tur på skidor för vintern (jag som ska åka Tjejvasan, hur nu det ska gå...). Först åkte Claudia lite med mig, några meter fram och tillbaka i sakta mak. Bra att hon i alla fall stod på skidorna en stund! Sedan åkte jag tre varv runt sjön och kände mig lite tryggare i spåret än första turen jag tog. Inte lika mycket som Bambi på hal is. Sedan att 13 min per varv (ca 1,8 km) är urkasst i tid räknat, men det är väl inte det viktiga. Pieter och barnen åkte lite pulka och pulsade i snön på sjön under tiden. Och det var fullt med folk ute, ingen ville missa en av vinterns finaste skiddagar. 



När jag kom tillbaka efter tredje rundan så följde Vincent med mig och han hade fart under skidorna. Körde med mig drygt halva varvet runt tills vi kom till Stångtjärnsstugan där Pieter och syskonen hämtade upp oss i bilen. Alldeles lagom sträcka för Vims, som fått upp både motivaton och fart i år känns det som. Nu måste vi bara se till att åka fler gånger. Först dock - köpa skidor. Ena paret vi hade med oss gick sönder i första backen när Vincent tagit på sig dem, och det andra paret hade vi bara lånat. Så nu får det bli nytt åt båda kidsen. Och på tal om bil så åkte vi hem till mina föräldrar och skrev på köpeavtalet, så vips blev vi bilägare. Rätt länge har vi klarat oss utan bil ändå, trebarnsfamilj och allt.



Nu längtar jag redan till nästa skidtur, jag vill ut i spåren! Få ännu mer vana i benen, och gärna lite träning på köpet. Och sol och frisk luft. Sånt jag är dålig på att skaffa mig.


kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0