Fotboll, fest, vänner och äventyr

Idag mutade vi en mycket ovillig sjuåring att göra premiär på fotbollsplanen - tillsammans med stans alla 08-or och 09-or. Under protest och efter legomuta gick han dit, och det visade sig vara minst lika tråkigt som han trodde. Han ville gå hem halvvägs, trots kompisarna, men stannade tiden ut (och såg visserligen inte ut att ha jättetråkigt). Bollkille är det sista han är, men tanken var dels att han skulle få mer tid med sina kompisar (de flesta går på fotbollen), och dels att han verkligen behöver röra på sig. Men det lär bli svårt (eller dyrt) att få dit honom även nästa söndag. Småsyskonen verkade desto mer sugna på att kicka boll, så imorgon ska Pieter ta dem till fotbollsplanen medan Vincent är i skolan. Claudia får börja fotbollsskola nästa år, så hoppas hon kommer vilja det fortfarande då. 

Tidigare idag hade vi städdag i samfälligheten, och pensionärerna var ute och tjuvstädade långt innan utsatt tid som vanligt. Inte mig emot. Sedan sedvanlig fika, paus, och därefter korvgrillning med hela området.



Tidigare i veckan har jag - förutom att vara riktigt dunderförkyld - varit på 30-årsfest hos en vän med utgång (det var länge sedan sist), och haft besök av Sandra, Molly och Milla. Jag tillbringade en eftermiddag och kväll, medan Pieter jobbade, själv med tre kids på City Gross (utan regnskursblöt kundvagn) och middag på Sibylla (utan bälte och haklapp). Modigt eller korkat, det är frågan. Och så har jag pimpat bilen med rosa ryggstödsfickor åt de två stora barnen, och en mycket efterlängtad spegel så att jag kan se Marius i baksätet. En sådan har jag önskat mig sedan Vincent föddes för sju år sedan. Vi har ju lånat bilar fram tills nu i år, och inte haft riktiga incitament att köpa attiraljer eller koppla bort framsäteskrockkudde (för att kunna ha bebis i framsäte). Så det här känns skönt. Förbereder för sommarens längre bilresor.

Nu är helgen slut och det är jobbdags igen. Jag är fortfarande lite för förkyld, men inte tillräckligt för att avstå ännu fler jobbdagar, så imorgon blir det dags att vara dagisfröken igen. Hej måndag!
 
 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0