Stockholmstur för att fira Oskar

För precis en vecka sedan körde jag till Stockholm med mina tre kiddos för att fira brorson Oskars 2-årsdag. Pieter var samtidigt i Holland med föräldrar och bror för att fira sin mormors 95-årsdag. Jag var inte helt peppad på tre timmar i en bil med barnen som har en fin förmåga att tokstoja så fort de hamnar i en bil tillsammans. Men vi fick låna mina föräldrars bil vilket gjorde att jag kunde sätta Marius stol fram, brevid mig. Det var nog lite av räddningen. Plus att jag hade packat massor av snacks av olika slag. Vi åkte kl nio prick, och åt väl ditt och datt halva vägen. Andra halvan sov Marius medan Vincent och Claudia och jag lyssnade på Lassemajas detektivbyrå i bilstereon. De ville inte stanna, minstingen sov, och jag körde på. Så 2,5 timme precis tog bilresan, och den gick så galant så jag trodde knappt det var sant. Ett enormt molntäcke låg hela tiden över oss, men långt bort i horisonten såg jag en strimma ljus, redan vid Sala. Och just som jag körde in i Stockholm så körde jag också under molnkanten och solen strålade med ens. 

Vi klev ur bilen och barnen fick sina ryggsäckar (packade med extrakläder och några leksaker), presenterna, och så promenerade vi bort till huset där de bor, Emanuel, Nina, Oskar och minsta lilla kusin Johannes som just blivit en månad gammal. Ninas föräldrar och bröder droppade in efter hand, och Annette kom med tåget från Göteborg. Så öppnades det paket, och åts mat och glasståg. Vi lekte, både inne och ute. Och Oskar var så fascinerad av sina nya grävskopor och allt vad det var. En riktig biltok. 



Det blev ett mycket trevligt avslappnat firande. Och Vincent och Claudia fick ge sina noga utvalda presenter även till minsta kusin Johannes. Efter att ha gjort lite extra matsäcksmackor och te så var det dags att köra hemåt igen. Nu med Annette i bilen, tack och lov, för det skymde redan. Vi åt mackor och det utlovade lördagsgodiset, och det dröjde inte så länge förrän alla barnen hade somnat, och vi vuxna kunde småprata tills jag körde fram till huset och fick hjälpa barnen i säng, en och en. Bilkörningen gick galant igen. Jag som lätt blir trött när jag kör bil hade inga problem alls. En lång dag, men bra.
 



kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

onsdagden 21 oktober
Hej och TACK för dom jättefina bilderna både höst bilderna när ni var vid Stångtjärn vilka härliga färger på träden sen var det roligt att få se resan till Stockholm för att fira Oskar på hans 2-årsdag det var också så roligt att få s er alla och hur ni firade och hade trevligt
Så stor Johannes har blivit och alla mina barnbarnsbarn är så gulligaroligt att få se dom
En stor kram till er alla från Gammalmormor Maj-Britt i Göteborg

2015-10-21 @ 13:15:49
URL: http://www.sitamoia.blogg.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0