Sista dagisdagen

Idag var Claudias sista dagisdag. Någonsin. 


Sista dagen innan sommaren för alla tre barnen. Marius behöver verkligen sommarlov nu känns det som. Han är känslig, grinig, lättstött, och liksom trött, och har varit så i några veckor. Nu får han vara hemma, det behövs. Claudia har vi nog motsatta bekymmer för. Hon behöver så kort sommarlov som möjligt, men ska inte gå på några andra sommardagis eller fritids med okända fröknar. Så vi ska försöka träffa kompisar - och framförallt dem hon ska gå i samma klass som - regelbundet under sommaren. Vincent gick sista dagen på fritids som förstaklassare. Han är väldigt peppad på att börja tvåan, och få lära sig engelska. Han kan redan en hel del, och jag tokgillar hans glädje inför nya språk. Språk är något jag alltid tyckt varit roligt att lära mig också, plugga nya ord och förstå allt mer. Men nu är det verkligen dags för sommar, en lång sommar, fylld av en massa roligheter, och samtidigt lugn och ostressig. Det önskar jag oss.
 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0