Vabbruari och snö

Så har hela februari passerat. Halva månaden har vi haft sjukstuka här hemma. Influensan har härjat och alla utom jag har haft hög feber och i många dagar (runt 5 dagar, utom Claudia som hade kortare). Så allting var liksom pausat, och vi mest drog runt hemma och lyckades inte göra många knop. Jag slapp febern men hade halsont och var förkylningstrött i kroppen. Jobbigast var att Vincent (som var först ut) var så yr att han bara kunde ligga på soffan de första dagarna. Och att Marius hade hög feber så länge och vaknade på nätterna stekhet.

Men innan influensan slog till så hann vi ha lite vanligt liv. Och så var Patrik och ett par söner i stan och hälsade på, och vi gick bl a på Svenska skidspelen ihop, och firade Annettes födelsedag.


Vi har i alla fall lyckats röra lite på oss i snön även den här månaden. Senast igår, när vi äntligen tog oss till Romme och alla tre barnen fick göra premiär på slalomskidor. Det har jag tänkt länge, i flera år. Och igår inföll vårt sportlov. Dvs, Pieter var ledig från jobbet så då tog jag och barnen också ledigt, och så körde vi till Romme. Det blev riktigt lyckat. Alla tre var duktiga! Allra mest Vincent som imponerade, men även Claudia och Marius var modiga och åkte efter sina egna förutsättningar. Det får vi göra om. Och så har jag åkt katastrofalt lite längdskidor i år, även om barnen har åkt fler gånger än de brukar eftersom jag gjort det lätt för dem att skida lite bara här ute på gatan. Om ett par veckor blir det Barnens skidspel på Lugnet, det ser vi fram emot!

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0