Jobb, radio och nya prylar

Jag gillar min arbetsplats! Väldigt trevliga jobbarpolare, och lagom cykelavstånd hemifrån. När jag jobbar lyssnar jag ofta på podradio (i iTunes), gärna Lantz i P1/P4 eller Spanarna. Och så är jag på god väg att lyssna igenom årets Sommar i P1, riktigt bra och behaglig lyssning. Arbetsplatsen ja... I morgon kommer våra kära MACar att bytas ut mot dystra PC. Anledningen? Tja, numera ingår vi i ett stort företag och ledningen har bestämt att alla ska ha PC, punkt slut. Vi deppar, och försöker njuta så länge vi får ha de här fina maskinerna kvar. De nya skärmarna står på rad längre bort i rummet, en mörk och dyster armé. Och jag kan bara hålla alla tummar jag har för att jag får köpa loss min dator och kånka med den hem. Här är gamla skönheten, och den nya bubblaren:

Idag lyssnade jag på Spanarna från i fredags och fick höra om två kul saker kopplade till typsnitt; Den första är en film om typsnittet Helvetica (vill se!!!). Den andra är en artikel i brittiska Guardian om att IKEA bytt typsnitt från Futura till Verdana, ett udda beslut om du frågar stilpoliser världen över. Är du det minsta nyfiken så spana in de båda spaningarna här:
• filmen Helvetica
Jag funderar allvarligt på att köpa ny mobil nu. Min strejkar och vägrar ibland att laddas, plus att den stänger av sig lite när den känner för det. Jag dreglar över de här trevliga sakerna, vad tror ni, något att satsa på? Tre SonyEricsson (*gillar*), och så Iphone. Just nu är jag mest inne på w902, den verkar juste och har en lite roligare färg än de fyra lite trista standardfärgerna just nu (svart, röd, rosa, metallic). Här är mina kandidater:


Måste bara slänga med en länk till mitt favoritprogram på tv just nu, Grand Designs! Går på kanal 9 kl. 21 varje onsdag, så det har jag njutit av idag för en stund sedan. En måstestund i tv-soffan, ackompanjerat av kaffe med varm skummad mjöl och marshmallowgodis. Mmm!
Grand Designs

Jag har så klart ägnat mig åt lite tårtförberedelser nu på kvällen också. Blir sena kvällar den här veckan, men tårta ska det bli! Idag har jag gjort fyllningarna, hallonmousse och vaniljkräm.

Hallonmousse (utan gelatin)

200 g frysta hallon
en knapp dl gelésocker Multi
100 g färskost
2 dl grädde

Koka upp de frysta hallonen, låt koka 2 minuter. Passera hallonen genom en sil och låt svalna en stund. Blanda ca hälften av hallonmoset med färskosten. Värm upp andra hälften av moset tillsammans med sockret och koka i 30 sek, låt sedan svalna en aning. Vispa grädden. Blanda lite i taget av hallon-sockermoset med hallon-färskostblandningen och blanda till sist ned den vispade grädden. Låt stelna en stund i kylskåp innan du fyller tårtan.

Sovdags, godnatt!
/Emma



kommentarer
av: Annette

Hej! Jag har för första gången i mitt liv varit inne på en blogg. Min gamla mamma introducerade mig till hur man gör. Visste inte ens att blogg stavas med två g. Otroligt fina foton och trevlig text! Jag längtar efter er! Annette

2009-10-01 @ 17:17:10
av: Emma

Jag har upptäckt att bloggar är riktigt trevliga, och nu har du ju en att kika in på regelbundet i alla fall. Vi ses imorgon! /Emma

2009-10-01 @ 22:12:44
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0