Västkustsemester - del 1

Sista en och en halv veckan på Pieters semester spenderade vi på västkusten. Tågresan ner till Göteborg gick över förväntan. Claudia sov mest hela vägen och Vincent lekte snällt (mest med sina bilar) på första tåget och sov större delen av vägen från Örebro. Vi bodde två nätter hos gammalmormor Maj-Britt som träffade Claudia för första gången. Alltid så trevligt att hälsa på! Full rulle med två barnbarnsbarn hemma:

Här har Claudia provat Annettes (sin mormors alltså) bebiskläder som gammalmormor sytt. En liten sockertopp blev hon! Och Vincent myser i knät och med sin kära elefant framför tv:n innan läggdags.

På lördagen träffade jag, Vincent och Claudia fyra trevliga göteborgsmammor och deras fina barn. Alla barnen lekte glatt men det var lite synd om Jakob som vi var hemma hos - stackarn som var tvungen att dela med sig av alla sina leksaker. Vincent somnade i vagnen på spårvagnen på väg hem, tröttisen.

På kvällen tog vi spårvagnen till Liseberg - jag, Pieter, Vincent, Claudia, Annette (som kommit ner från stugan för att möta upp) och mormor (min alltså). Efter en regnig dag klarnade det upp och vi fick en jättemysig kväll bland barnkaruseller (Vincent klarade precis 90-cm-gränsen), popcorn och glada människor. Och så vann jag en gigantisk kexchoklad det sista innan vi åkte hemåt med en övertrött Vincent. Men besöket började med en överlycklig son som sprang runt och tjöt av förtjusning över att vara på Liseberg. Den lilla hunden fick han av en trevlig tjej som stack den framför ansiktet på honom. Vincent kramade den och döpte den till Brolin. Det enda tråkiga med Liseberg - enligt Vinnepinnen - var de olidligt långa köerna. Varför man ska behöva köa är mer än en tvååring kan förstå.

På kvällen hade vi den vanliga myskvällen hemma hos mormor/gammalmormor - med te och mackor och kakor i soffan framför tv:n. Ett väldigt skönt sätt att varva ner på. Sedan sömn innan vi packade om oss och hoppade på nästa tåg norrut mot Strömstad - eller rättare sagt sommarstugan i Överby, två mil tidigare.

Fortsättning följer...



kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

Hej Emma! Oj,vilka härliga bilder,det är så fantastiskt roligt att få se och läsa din blogg med dom underbara små barnen och allt det andra, du kan verkligen fotografera Emma!

Kramar och tack för att vi får ta del av dessa härliga bilder! Må så gott önskar Gammalmormor i Göteborg! I morgon hälsar jag på i Överby!

2010-08-02 @ 00:15:23
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Icka

Vilka härliga bilder Speciellt på min fina, fotogeniske son såklart men även på mig och Claudia...

2010-08-02 @ 22:07:43
URL: http://blog.olicka.se
av: Emma H

Mormor/gammalmormor: Jag tycker det är så roligt att du kan följa bloggen, det är mycket därför jag ser till att lägga upp kort här!



Icka: Ja han är för söt, din lilla smilis! Och jag gillar verkligen kortet på dig och Claudia. =)

2010-08-02 @ 23:37:41
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0