Aries fyller 4 år

Idag blir vår galna bengalkatt fyra år. Och inte har vi firat henne alls. Hade tänkt köpa någon god mat åt henne men istället har vi knappt varit hemma och ännu mindre hunnit till någon affär. Jag har sagt grattis och kliat henne lite på huvudet i alla fall. Vi är ändå inte vänner just nu, hon driver mig till vansinne. Egensinniga galna elaka dumma katt. Hoppas hon blir snällare igen när jag slutat amma. Hon håller på och retar mig och drygar sig heeeela tiden. Jag fattar inte att katter kan vara sådana planerade retstickor. Fast nu skulle jag ju skriva ett snällt inlägg. Får nog återkomma när hon fyller fem. Eller femton. =)

Anyway, jag gillar att ha djur hemma. Är egentligen mer en hundmänniska, fast för min lathets skull passar katt mycket bättre, i alla fall just nu. Tycker inte om tomma hus. Jag mår bra av att ha ett djur som sitter i fönstret och spanar, strosar runt, kommer och kelar lite ibland, hälsar välkommen vid dörren, rymmer och kommer tillbaka, ligger och sussar sött i någon fotölj, helt enkelt finns här.
Grattis på fyraårsdagen kära drygskåp till katt! Du var inte stor när vi hämtade dig, men egensinnig och livlig redan då. Vi visste nog på ett ungefär vad vi gav oss in på, men inte fullt ut. Nu får vi dras med dig. Ibland är du väldigt billig, men andra gånger är du rätt så fantastisk. Kanske att jag kan rota fram någon godsak ur skåpet ikväll ändå. Trots att du just nu bökar runt under pulkan som ligger ovanpå barnvagnen och drämmer till den gamla klockans kedjor.

kommentarer
av: Lisa - mamma till Knut

Nämen har ni en bengal?! Det har du ju inte berättat för mig :D dom är så himla fina bengalerna! Om vi någonsin köper en till katt, så funderar vi på att ta en bengal! Hur är deras personlighet?

2010-11-29 @ 22:44:50
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0