100-årskalas med välkomstceremoni

I lördags var det äntligen dags för vår 100-årsfest! Vi kombinerade Lasses 70 är, mina 30 och att Claudia kommit till världen (hon bidrog med sina 0 år). Uppemot 60 vänner och släktingar firade tillsammans med oss, och vilken rolig eftermiddag och kväll vi hade! Vi började med välkomstceremoni för Claudia vid Stångtjärns strand. Solen strålade från en klarblå himmel, vi hade den finaste dagen på länge, vilken tur man kan ha.

Lasse var officiant, Emanuel, Annette och Marilou pratade, Pieter och Pelle spelade och sjöng, och Josefin och Therese utnämndes till gudföräldrar (Therese i sin frånvaro eftersom hon låg hemma med feber). Claudia var på ett strålande lugnt humör och spanade på alla i publiken. Och högt ovanför våra huvuden svävade en fiskgjuse.

Jag hade ingen tid och tankekraft kvar för fotograferande. Lånade ut kameran till Josefin under ceremonin, så tack för fotona Jos! Jag klickade lite under kvällen men inne i stugan blev det inte så bra. Ett kort jag skulle vilja ha men som inte finns är på oss tre som festen var för - mig, Lasse och Claudia - tillsammans.

Kvällen blev i alla fall väldigt lyckad. Massor av trevliga människor, god mat (Sellnäsplankor i lite olika varianter) och trevlig musik (av Passion Play varvat Pelle på harpa). Vincent och Saga röjde järnet. Och när det blev sent var det några modiga som bastade och sedan doppade sig i Stångtjärn från bryggan under en magnifik stjärnhimmel.

Stort tack alla som firade tillsammans med oss!



kommentarer
av: Lisa - mamma till Knut

Ser ut som att ni hade en helt perfekt dag :D vad stor hon blivit nu lilltjejjen :D

2010-09-07 @ 22:10:35
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
av: Emma H

Ja det var en riktigt trevlig och rolig dag och kväll! =) Jo du, våra små växer så det knakar, eller hur?!

2010-09-08 @ 22:25:53
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0