Tyger, mera tyger

Jag har ganska nyss gjort en stooor beställning tyger med lite av varje. Det var knappt att jag fick hem paketet från affären - på cykeln. Jag som är ovan vid att sy vill gärna prova på olika material, och vill ha lite av varje hemma. Alltså fick mitt tyglager fyllas på så mycket att jag nog klarar mig i ett par år. =))

Några av tygerna har jag planer för, andra inte. Vi får se vad det blir framöver helt enkelt. På första bilden är alla tyger jag beställt från Stoff&Stil och på undre bilden är tre tyger från Znok design. Helt underbart fina! De har jag inte bestämt vad de ska bli än, men efter att ha kollat in dem många gånger redan så var jag tvungen att beställa hem några metrar. Framförallt rådjurstyget är jag lite förälskad i.


Skrev vilken sorts tyg allt är, för er sykunniga och för att jag själv ska komma ihåg. En hög för varje sort. Jag har fortfarande inte så stor koll på vad som är vad, men det kommer väl. Jag tror i alla fall att det mesta var som jag tänkt mig när jag klickade hem det.

Nästa tyg att
klippa i blir nog den gepardmönstrade tunna fuskpälsen. =)

kommentarer
av: Mikaela

ohhh vilka vackra tyger... jag har fått hem två paket med tyg denna månad, men knappt hunnit sy nå. jag älskar skogstyget med dinosaurierna!!


namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0