Mera jämförelser...

Det är ju bara så kul att kolla på gamla kort på Vincent när han är i samma ålder som Claudia. Ett par saker är tydliga nu vid 7 - 7,5 månads ålder. Vincent var mer av en klätterapa och han hade mer hår på huvudet.
Och takterna sitter i än. Så här långt hår har han faktiskt aldrig haft. Jag har klippt Vincent tre gånger med ungefär ett halvårs mellanrum - vid ett år, 1,5 och strax efter 2-årsdagen. Jag brukar klippa när håret blir så långt att det ser för ovårdat ut, och Vincent störs för mycket av lugg i ögonen. Men den här gången är håret mest bara fint. Så nu får det växa. Får se hur långt det hinner bli innan det ryker nästa gång. Så här såg det ut i maj, strax innan Claudia föddes:
Han är ju söt i allt såklart, men den här gången är jag nyfiken på att se hur han ser ut i ännu längre frilla. Justja, kom precis på ännu en skillnad. Det finns såklart massor, men vissa är mer synliga än andra. Vincent hade redan hunnit få fyra tänder vid det här laget. Claudia har inga. Tack och lov! Det är ganska aj att amma en bebis med tänder...


kommentarer
av: Eva Falkenland

Visst är det spännande att se jämförelser på barnen i samma ålder.



Jag är grymt imponerad över Vincents hårsvall, här hemma har vi inte barn med snabbväxande hår.

2011-01-11 @ 11:45:32
URL: http://taweret.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0