Hallen just nu

Vår hall består delvis av en liten snutt för kläder och skor. Golvet är likadant på hela undervåningen i huset - jag tycker det är kanonfint! Inte jättepraktiskt med parkett i just hall och kök, men jag säger hellre fint med risk att bli lite förstört än fult redan från början. Väggarna är också rätt fina, vita, blommiga och ganska nytapetserade.

Hatthyllan och krokarna fanns när vi flyttade in. Förra ägaren fick lämna det hon ville vilket var kanon eftersom vi fick många lampor + lite krokar, någon spegel, trädgårdsverktyg och lite annat. En grej som jag saknade (och har gjort rätt länge i lägenheten också) är krokar åt barnen. Så när jag hittade de här fina på Åhléns fick de följa med hem och upp på väggen på en gång:


Den svarta häng-förvaringsgrejen har följt med länge och jag är egentligen redigt trött på den. Tror den ryker snart. Hatthyllan är original från när huset byggdes, och helt okej fin. Vuxenkrokarna på väggen satt där när vi flyttade in, blå på ljust trä. Inte alls min stil så då ska bytas ut mot något annat på sikt. Och så skulle jag gärna ha en fin lampa här också. Annars blir hallen nog att se ut ungefär så här, fast med kläder då.


kommentarer
av: Maria Adolfsson

Grattis till det nya huset!! :)



Vi har klinkers bara precis innanför dörren i hallen, jättepraktiskt och kanske inte så stort jobb att göra ifall det skulle behövas längre fram.



Parkett tyckte jag var hemskt opraktiskt när vi hade det i lägenheten, t.o.m när det bara var vi två... men det funkar det också.

2011-06-18 @ 04:44:41

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0