Tapetmärken 1: Cole&Son

Nu får ni ursäkta lite, men det kommer bli myhyycket tapeter framöver, för det är vad som pågår i husväg just nu. Vi flyttar in om en knapp månad och då ska slipas, spacklas, målas och tapetseras snabbt som bara den. Badrummet kommer dröja till efter semestrarna, kanske augusti, så då kan ni se fram emot att bli kakelbombade istället.

Jag måste bena upp för mig själv vilka tapeter jag gillar, så nu kör går jag igenom designers/leverantörer en efter en, de jag hittar något jag gillar hos. Först ut:



Alla bilder från www.cole-and-son.com

Det här är dyra tapeter så de kanske måste bli bortvalda därför, men alla dessa är jag riktigt förtjust i. De lite lugnare skulle vara fina i vardagsrummet - Vivienne Westwood/Squiggle, Archive Traditional/Florence och Charlie Wilson/Conway.

I master bedroom skulle jag gärna ha Contemporary III/Fan Tree, medan Fornasetti Collection/Mediterranea skulle vara riktigt häftig på en liten yta (ett hörn eller så) i Vincents rum, och Patina Collection/Magnolia (jag gillar den på både brungrå och rosa botten) gärna får fylla ett par väggar inne hos Claudia. Fast jag är lite emot att göra det för flickigt inne hos henne och för grabbigt hos Vincent. Vi får se.

Om någon undrar var barntapeterna har tagit vägen så tycker jag de flesta är rätt så förskräckliga. Jag vill göra fina och fantasieggande rum åt mina barn som lyfter deras skaparglädje och upptäckarlust. Låter högtravande, får se hur ambitiös jag är i verkligheten, haha. Men jag måste nog göra ett eget tapetinlägg om barnrummen framöver.

Den sista tapeten ja, Contemporary I/Malabar - den tycker jag bara är helt underbar. Men den är så kraftfull att jag nog inte kan placera in den någon vettig stans. Kanske i hallen uppe isåfall... hm.

kommentarer
av: Elin

Precis vad jag behöver just nu, vi ska flytta till en nyproducerad lägenhet i höst och just nu håller vi på med alla tillval! Jag har bestämt att vi ska ha vita tapeter överallt men med några fina fondväggar, men det finns ju så mycket att välja bland! Däremot Alvas rum tror jag att jag har bestämt mig men vi får se, jag skulle helst vilja göra en egen väggmålning, men då var det där problemet med tid.. Kram

2011-05-03 @ 20:35:28
URL: http://elinochalva.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0