freestyle-sytt en sovsäck till dagis

Claudias förskollärare har bett om en sovsäck eller liknande åt henne för middagsvilan. På våra barns dagis sover de nämligen utomhus i vagn, och nu blir det allt mer kyligt. De har filtar, men det börjar behövas tyngre artilleri. Alltså satte jag mig vid symaskinen och provade mig fram. Resultatet (efter att ha testats ett par dagar på dagis och jag sedan sytt till luvdelen för att förlänga den) blev så här:

Claudia var inte jättelycklig över att behöva prova sovsäcken, men förhoppningsvis blir den väldigt mysig i dagisvagnen. Efter sovsäcksprovningen byggde Vincent en bilbana (som så ofta) och båda barnen satte igång med att köra bilar ner i lådan. De har varit lediga med pappa idag (detta var i morse) men jag fick snällt klä på mig och cykla till jobbet. Hå hå ja ja.

Sovsäcken är sydd av fleecetyg (det limegröna) och en jättemjuk och mysig filt jag köpt på Jysk just för sylådan. Mönstret är helt improviserat medan jag höll på. Tyget är dubbelt med både fleece och filt, förutom i "luvan" som är dubbelt fleece. Sovsäcken är ihopsydd i fotändan, och går omlott hela vägen så att de kan bädda in min lilla Claudis ordentligt. Hoppas den fungerar som den ska nu. =)

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0