Hemgjord pizza

För inte så länge sedan genomförde Pieter sitt första pizzabak, och alldeles nyligen slog jag till med mitt första. Jag var själv med barnen och lyckades riktigt skapligt med både degande och ingrediensskärande. Men det var trevligt att morfar kom och hjälpte till med själva dekoreringen. Barnen var nämligen inte till så stor hjälp eftersom de (precis som jag förutspått) åt upp istället för att lägga på. Men allt som går ner i de här kräsna magarna är pluspoäng i min mammabok.


Jag valde ingredienser som barnen gillar, skinka, oliver och bönor. La till min pizzafavorit champinjoner, kryddade med färsk oregano, och hällde över massor av riven ost. Vincent som verkligen inte gillar ost slapp utsättas för det just den här dagen och fick sitt ostfria hörn. Det var även rätt fritt från det mesta innan pizzan väl hann in i ugnen.

Och på tal om "mopa" så ploppar Claudia ur sig nya ord varje dag och det är så roligt! Hon härmar härmar härmar. Så jag kan t ex rapportera om att hon numera säger både "momo" (=mormor), "mopa" (=morfar), "oma" (=oma/farmor) och "opa" (=opa/farfar). Sig själv kallar hon oftast "Daida" och Vincent heter ungefär "Isse". Kompisen Molly heter "Mooni", och så det nya och väldigt tydliga favoritordet då: "Nejj!" Det är uppenbart att vi har en riktig 1,5-åring i vår familj numer.

kommentarer
av: Sandra - mamma till Molly

Åhh, Mooni, så sött. Längtar att få höra henne säga det till Molly :D får trilskas med C o V's namn får se om Molly snappar upp :P Molly sa morfae för första gången igår när de var här. Mopaa! :) Fajfaa är Farfar ;)

2011-11-01 @ 00:58:07
URL: http://surrovich.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0