Detaljer till Vincents rum

I helgen blir det barnrumsrenovering! Äntligen ska vi ta tag i Vincents beiga röriga rum, tjohoo! Detaljerna väljs ut med noggrannhet. Vi har en liten summa att spendera nu och den räcker till tapeter och färg och lite till, men inte en massa nya möbler. Lite nytt blir det dock, bland annat taklampan. Efter en hel del funderande blev det en rosa sladd och en stor glödlampa. Troligtvis får han en riktig taklampa så småningom, men vi börjar så här.



Garderobsinredning har varit en tankekrävande utmaning. Redan för ett tag sedan bestämde jag mig för att köra på lös inredning för att förenkla (och göra den utbytbar). Jag hade tänkt köpa Ikeas nya system, men de är aningen för stora för de inbyggda garderoberna vi har. Sen blev jag förtjust i tanken på riktigt bra grejer, Elfa till exempel, men om jag skulle sätta ihop exakt precis det system jag vill ha så hamnade notan på över 4000:- Här kom då lösningen, min mamma hittade ett extraerbjudande på ett visst mått av ställning med lådor, så vi slog till. 660:- för två ställningar. Den ena hade gärna fått vara högre, och trådbackarna ska nog bytas till meshbackar längre fram, men det här blir kanon för nu. Och vi kan alltid bygga in en extra hylla i garderoben.



Sen tog jag en sväng förbi tapet- och färgaffären idag på lunchen för att kolla så allt stod rätt till med vår tapetbeställning. Tur det. Den person som tog emot mitt samtal i förra veckan hade nämligen misslyckats med att beställa den ena tapeten (trots att vi var så nogranna över telefon). Suck och pust. Men det ska inte vara någon fara, tapeterna hinner komma innan helgen. Man ska alltid dubbelkolla allting. Helt enkelt.


kommentarer
av: Lisa - mamma till Knut & Agnes

Jag älskar newbiekläderna, dom är verkligen mjuka och fina! :D

Näe jag behöver inte tavlan till något speciellt tillfälle, så det är ingen panik :) jag har full förståelse att du har fullt upp och inte hinner göra en så snabbt :)

Svar: Åh nu vill jag ju sätta igång med tavlan! Gaah, reser bort i helgen som kommer IGEN, jag förstår inte hur mycket jag flänger just nu. Men vi får prata ihop oss, jag kan ju sätta mig någon kväll när det passar! =)
Emma Henning

2012-09-13 @ 09:53:26
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
av: ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥

åh va kul å göra om i barnrum =) å va fint namn han har min äldsta son heter oxå Vincent ;)

Svar: Vad kul att din äldsta också har ett så fint namn! =)) Ja det är superkul att göra om i barnens rum, nu kliar det i fingrarna att få fixa till på dotterns också. Och hu vad jag var seg med att svara på bloggkommentarer nu då. =P =)
Emma Henning

2012-09-15 @ 10:26:11
URL: http://melissasprinsar.com

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0