Feber, skridskor och ansiktsmålning

Vi har långhelg här hemma. Både Pieter och Claudia har varit och är sjuka och hemma från dagis och jobb. Och jag går inte till skolan för nu orkar inte kroppen längre. Vincent är den som är pigg och far runt och är arg på Claudia för att hon inte vill leka med honom. Clauds har slumrat på soffan större delen av både gårdagen och idag, med nästan 40 graders feber. Pieter och Vincent aktiverar sig mer, ser till att handla och laga mat åt oss, och idag åkte de skridskor på vår närmsta lilla grusplan som några grannar spolat. Det var otroligt fint ute idag så jag ringde över en liten stunds barnvakt i form av en mormor som kunde sitta med Claudia medan jag gick bort och kikade lite på skridskoåkarna. Tolv minusgrader och rätt ljuvligt vinterväder som jag mest avnjuter inifrån min soffhörna annars.

På eftermiddagen lät sig Claudia till slut lockas upp ur soffan och satt upp för första gången idag, för att få nagellack! En färg på varje nagel, och Vincent hade likadant. Jag gick dessutom med på att sminka dem efter en stunds bedjande från sonen. Han hade mycket specifika instruktioner på hur han ville se ut och jag följde dem till punkt och pricka. Så här ser man ut när man är finsminkad enligt Vimses huvud. Det är ju uppenbart vem av sötbarnen ovan som inte är kry, hennes ögon verkligen utstrålar febermatthet. Men hon ville ha samma sminkning som bror så det fick hon. Nu leker barnen på övervåningen, äntligen om du frågar Vincent. Han har väntat hela dagen på att lillasyster ska orka leka med honom. Skönt att hon är relativt pigg en stund så här på eftermiddagen i alla fall, och så hoppas jag att imorgon är en friskare dag för hennes del. Det känns ju lite jobbigt om vi ska åka in och föda barn när hon är så dålig. Inte för att bebisen har gjort sig påmind än, men man vet ju aldrig.


kommentarer
av: Eva

Stackars C hon ser inte alls pigg ut. Skönt att hon piggnade till lite så V fick leka lite på em. Han har goda ideer V det var ju superfint :)

Spännande när bebisen väljer att börja pocka på uppmärksamhet då.

2014-01-23 @ 18:18:55
URL: http://taweret.blogg.se
av: Longevity - en blogg om hälsa

Krya på er!

2014-01-24 @ 20:46:16
URL: http://madelein.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0