Barnens skidspel i solen

I lördags lämnade vi in Marius hos oma och åkte upp till Lugnet för barnens skidspel. Första året som Pieter varit ledig så det blev en solig familjestund. Jag kan inte minnas att det varit dåligt väder något år just på barnens skidspel, och samma sak i år, klarblå himmel. Det blev dock en kort vända bara i år eftersom vi skulle hem till minstingen igen. Jag hakade på Vincent som körde 600-metersspåret (mittemellanlängden), och Pieter följde med Claudia på den korta 200-metersvändan. 


Vincent svishade på rätt bra och klarade både uppförsbacken och nerförsbacken som gick undan i de hårda spåren. Imponerande för övrigt att de fått till så bra spår efter alla plusgrader - och dessutom nattens spöregn och illblåst. Men de är väl förberedda inför för-VM som hålls nu till helgen. Vincent gick i mål strax före Claudia - som hasade på i lugnt mak, och som körde de sista metrarna in mot mål utan stavar vilket hon var stolt över efteråt. Sedan ville båda barnen äta varmkorv och åka hem. Inga skidälskare dessa två. Lite kul i några minuter, men sedan vill de vidare. Jag tror vi får satsa på Marius som nästa Hellner. Det var i alla fall en mysig liten stund vi hade, och jag tyckte det var kul att följa Vincent i spåren eftersom jag haft Claudia och barnvagn tidigare år.
 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0