Vad-som-helst-kalaset

Hon var bestämd - Vad-som-helst-kalas skulle det vara och det var precis vad som skulle stå på inbjudningarna. I söndags kom en stor bunt kompisar på kalas hem till nyblivna femåringen. Utklädd fick man vara, till vad som helst. Bara samma förmiddag upptäckte vi att Vincent hade fått vattkoppor. Så vi skickade hem honom till oma och opa, och sms:ade alla kalasinbjudna om läget hos oss. De flesta kom trots det, tur för Claudia som annars hade blivit rätt förstörd. Hon var sååå nöjd med kalaset, och skrattade högt och ofta. Här kommer lite bilder...



Och Claudias femårstårta då - Hon hade beställt ett jordklot, och hon själv skulle sitta ovanpå med en liten liten vit kanin i knät. Storhetsvansinne? Kanhända, haha. Men jag gjorde så gott jag kunde. Blev inte nöjd med ansiktet dock, det ser lite för vuxet och lite för galet ut, men i övrigt blev det som jag tänkt mig. Och på ett ungefär som Claudia tänkt sig tror jag. Kaninen var det första hon åt upp.


Årets kalassäsong avslutad på topp. Nu behöver vi vila lite från godis och paket tror jag. I semestertider. Och så behöver vi en frisk Vincent (och friska syskon) så att vi kommer iväg på vår planerade Astrid Lindgrens Värld-resa. Vi håller tummarna.
 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0