Äventyrsbad efter ett halvårs längtan

Vincent och Claudia har pratat sedan i somras - minst - om att de vill åka till äventyrsbadet Aqua Nova i Borlänge. Idag lyckades vi äntligen åka dit hela familjen. Det var kul. Barnen gillade den fina stora plaskpoolen med djur som sprutar vatten, olika nivåer, och små rutchkanor. Och så åkte vi den stora vattenrutchkanan där man sitter i däck. Alla var riktigt förtjusta, och Marius ville åka igen och igen. Den går fort även för min smak, men är precis tillräckligt ok för att jag också ska tycka den är kul. Jag och Marius körde omklädningsrum tillsammans.Han är bra förståndig nu, fattar det där med att dusha och basta och alltihop. Fast att byta om är inte hans grej. Han kilar hellre runt med hänglåsnyckeln och försöker hitta dörren till pappa, eller kryper in i diverse olika skåp och stänger in sig. 



Efter badet åkte vi till Max och åt middag. Skönt att slippa laga middag när vi kom hem och alla var trötta. Det blev lite Bolibompa och sedan saga. Imorgon ska jag till Ikea själv för att handla grejer till Claudias rum. En skrivbordsskiva framförallt. Där är nästan färdigrenoverat. Blir nog bilder före och efter när allt är klart. =) Och så kommer det kort från julen snart också. Och från sommaren i Överby som alltid dröjer läääänge innan jag lyckas ta tag i. Fotar alltid så mycket där. Adiö så länge.
 

kommentarer

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0