En blivande storebror...

Här ser ni en liten tomtekille som matar sin tomte-Lisebergskanin med pepparkakor och övar på att bli en fantastisk storebror i början av juni 2010...



Ja, familjen växer alltså. Vincent ska bli storebror och jag och Pieter tvåbarnsföräldrar. Vi ser fram emot det väldigt mycket, med lite skräckblandad förtjusning tror jag. Än så länge segar sig tiden fram, men jag är ändå inne i fjärde månaden och det är dags att avslöja för hela världen. Många av er vet redan, men det är svårt att nå alla på annat sätt än ryktesvägen. ...och så på bloggen och Facebook så klart.

Idag har jag varit på glukosbelastning på MVC. Det görs för att upptäcka graviditetsdiabetes i tid, och går tillväga på det här mindre behagliga sättet: Jag har varken ätit eller druckit sedan 20.00 igår kväll. Kl 07.45 var jag på MVC och blev först stucken i fingret, för att sedan få hälla i mig två dryga glas koncentrerad sockerlösning (med lite citron för smakens skull). Sedan satt jag i väntrummet i två timmar, stilla, och sedan stick i fingret och blodprov igen. Fina värden! Förra graviditeten fick jag göra samma sak två gånger, och det väntar ytterligare ett test längre fram även den här gången. Sällan är en macka och lite grapejuice så gott som efter ett halvt dygns fastande och två timmars sockerchock.

Nu back to work!
/Emma




kommentarer
av: Vanessa

Hej!!

tack för kommentren och lycko önskningen.

Jag kan gärna g¨ver och så bara de inte blir så jag missar Alvinas första luciatåg som blir på måndag eller att de skulle bli på julafton! vilken dag om helst annars är heöt okey för mig.

Fast de komiska är att de verklien känns som att den aldrig kommer komma ut för ajg har liksom inte riktigt fattat att vi verkligen kommer ha en till snart :)

Hoppas också han är i närheten nrä de sker, i värsta fall hoppas jag att jag kan klara av de utan honom.. men de känns hemskt läskigt att tänka på.



Jobbigt med glukosbelastningen men bra att dom gör de.

Men inget man ser fram emot direkt.

Ha de så bra nu!!

2009-12-08 @ 14:36:59
URL: http://gangsterflickan.babyblogg.se
av: Cissi

Säger lite grattis här också! Skoj att få se tomtekaninen i sällskap av sötaste tomtenissen :-)

av: gammalmormor Maj-Britt

onsdagkväll den 9 dec! Hej emma! Stackars dig som fick gå igenom den jobbia undersökningen, men nu är den gjord och så hoppas jag att du mår bra!

Det är verkligen roligt att Vincent skall bli storebror och vilket jättegulligt kort med Vincent som tomtenisse och Lisebergskaninen i knät,verkligen jättefint!

Kramar och lycka till önskar mormor Maj-Britt!

2009-12-09 @ 23:01:28
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Icka

Grattiskramar här också!



Jag gillar Vimses sockar. Vart har du köpt dom??



Kramkram/I

2009-12-10 @ 07:29:55
URL: http://blog.olicka.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0