Vacker vinter

Ledig helg och åh vilket fint vinterväder vi har! Synd att man inte lyckas utnyttja det mer, men det ska ligga kvar snö lääänge + vara blå himmel och strålande sol. För det har jag bestämt! Igår stod julklappsshopping på schemat, inklusive fika på stan med Annette och Emanuel. CafeVi3 var stället, tror det är Faluns bästa fik. Lekhörna har de dessutom - tack och lov! Jag har sällan sätt så många kända ansikten på stan som igår, tror hela stan var ute och shoppade. På eftermiddagen var Pieter och Vincent hos oma och opa och bakade holländskt julbröd, och på kvällen åt vi middag där alla tre. Promenerade sedan hem i kylan. Välbehövligt med lite rörelse i kroppen, men kaaallt.

Idag har jag besökt läkarakutmottagningen för att konstatera vad jag misstänkte - urinvägsinfektion. Jag fick tabletter utskrivna, blev glad för att jag får ta dem trots att jag är gravid! Sist hostade jag något enormt de sista månderna av graviditeten men fick inte ta någon penicillin (bara äcklig hostmedicin som inte hjälpte ett skvatt) och det var riktigt jobbigt. Men den här penicillinen får jag uppenbarligen ta, skönt det. Det här är iaf ett svar på varför jag blivit så obarmhärtigt trött senaste veckan. Hoppas det kan bli lite bättre nu. Bara två dagar kvar att jobba innan julledigheten i alla fall, tjohoo!

Imorgon ska Vincent simma sin vanliga veckosimning med morfar Lasse, och mobbo Manel följer med. Jag å min sida ska jobba 12 timmar, och avlöser Pieter som jobbar natt i två nätter till. Det ska bli mer än skönt att fira julafton om några dagar. Och snön ska ligga kvar, så det så! Jag bjuder på en utsikt från vår balkong som jag fotade igår, ljuvligt fint när morgonsolen börjar synas:


kommentarer
av: gammalmormor Maj-Britt

söndagkväll den 20 dec! Hej Emma! Jag har precis läst ditt nya inlägg på din blogg och det är alltid lika roligt att få hära vad ni har haft för er på dagarna och vilken härlig vinterbild från er balkong! Vi har ingen snö men det var 10 minusgrader i morse så det är rejält kallt och sen är det lite rimfrost så det lyser upp! Det var inte så roligt med urinvägsinfektion men jag hoppas att du snart skall vara bra från den med hjälp av tabletterna som du fått!

En stor kram från gammalmormor i Göteborg!

2009-12-20 @ 23:20:59
av: gammalmormor Maj-Britt

Annandag Jul ! God fortsättning på julhelgen och jag hoppas att ni har haft det riktigt mysigt över Juldagarna! Jag måste berätta att nu är det inte som jag skrev i första kommentaren, för dagen före Julafton vaknade vi på morgonen med en massa med snö så även Göteborg fick en vit Jul som vi är så glada över, så nu är ju hela Sverige snötäckt!

Julhälsningar från gammalmormor och en stor kram till er alla!

2009-12-26 @ 14:34:42

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0