Några kort från mobilen

Det är lite dåligt med uppdateringar här just nu, som synes. Men jag jobbar rätt mycket och har väldigt lite ork till datorn på fritiden för tillfället. Men det går i vågor. Jag ska lägga upp lite kort från halloweenfesten igår och lite annat, men det får bli imorgon eller så. Tills vidare så slänger jag upp ett litet collage med kort från min mobil. Den har en rätt kass kamera, men är ändå kul att ha när jag inte har den stora kamran med mig. Som t ex när jag cyklar med Vincent till dagis och vidare till jobbet på morgonen. Så här kan det se ut då:


Sadelvärmaren är guld värd nu för tiden när temometern står på några få plusgrader om morgnarna. Och spana in de rosa hornen som Vincent absolut skulle ha på sig en morgon när vi cyklade till dagis! Han sjunger glatt om Mamma Mu som vinkar med sina horn, och sätter dessa på huvudet. Och så ser ni ett hörn av min arbetsplats, i mitt lagom lilla bås med fönster mot eftermiddagssolen. Träden fotade jag för någon eller ett par veckor sedan, på bara ett litet tag har alla blad blivit bruna nu. Det är lite trist med en så kort höst, men jag hoppas på mycket fin frost att fota framöver.

God afton!
/Emma

kommentarer
av: Icka

Jag älskade hornen! Känner igen det där med att vägra ta av sig nåt dom fått för sig att ha på, igår satte Gus på sig sommarhatten och sa bara Nä när vi försökte ta av den och sätta på en vintermössa, så det blev både sommarhatt och vintermössa.

Kul att se hur det ser ut där du jobbar också!



Ha en bra måndag, idag regnar det i Blöteborg.

2009-11-02 @ 06:19:43
URL: http://blog.olicka.se
av: Emma

Hihi, gulle-Gus! Ja det finns verkligen mycket humör och vilja och envishet i ett litet barn, det är roligt men lite jobbigt också emellanåt. Mest roligt. =)

2009-11-02 @ 22:32:08
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: gammalmormor Maj-Britt

tisdag den 3 nov! Hej Emma! Oj, vilka härliga höstbilder du tagit, det är fantastiskt vackert på hösten och så gullig lille Vincent är i sin cykelhjelm! Roligt också att se din arbetsvrå på jobbet med den nya datorn och allt!

Kramar till er alla tre från gammalmormor Maj-britt! Må väl!

2009-11-04 @ 00:14:24
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0