Fotoparad en ledig dag

Idag har jag varit ledig och umgåtts med Vincent hela dagen. Det var välbehövligt att fylla på Vincentdepån efter tre långa jobbdagar på raken. Innan middagen hämtade Vincents mormor upp honom för att spendera kvällen och natten där, och sedan förmiddagen imorgon med morfar på badet. Ikväll har jag varit på fotokurs (första tillfället på studiofotokursen!) medan Pieter först firat Linneas födelsedag och sedan repat med bandet. En innehållsrik dag som inte går att beskriva i så många ord, därför kommer här en hel radda foton istället. Det börjar med ett kort på Vincent från igår kväll, han är så mysig på kvällen när han blir trött, leker allt lugnare och gnuggar sig i ögonen. Infällt är ett kort taget i morse med samma kamerainställningar som igår kväll, bara för att visa hur olika det blir med samma inställngar i olika ljus.



Vincent vill pussa och krama på Aries (vår bengalkatt) mest hela tiden. Hon är mindre förtjust, även om pussar godtas mer än kramar. Något av det värsta enligt henne är nog när han vill sova på henne. Klart det verkar helmysigt för en liten kille, mindre mysigt för den tillplattade katten. Då är det bättre att mysa med ett gosedjur. På mittenkorten är Vincent riktigt missnöjd. Det kommer sådana stunder varje dag, ofta för att han är trött eller hungrig eller för att det är något han inte får, men även utan anledning. Då vill han ingenting, går runt och iväg och säger "nää, inte, inteaa, nääe" och inflikar här och där ett "paa! paaapp!" alltså napp. Nappen är tydligen lösningen på all världens bekymmer. Tur att det finns något som är så universalt!



Vincent gillar vår gård. Den är uppdelad i två halvor och på vår halva finns två hundar på fjädring som gungar + en sandlåda. På andra sidan finns en trevlig rutschkana. Vincent säger "gunga" och "åka". När vi lämnar rutschkanan säger han "ejdå åka!" Han har börjat hänga i saker och gunga, tokstollen, som i ribban ovanför rutschkanan på bilden här nedanför. Stark och gullig på samma gång. =))



Här kommer några testbilder från studiokursen. Vet inte hur glada mina kurskamrater blir för att hamna på nääätet, men det får de tåla. =) Vi var sex stycken plus läraren, en trevlig liten grupp där de andra verkar ha lite mer vana än vad jag har. Men det är bara kul, då kan jag lära mig av dem också.



Nu sova! Imorgon jobbar jag halvdag (jobbar extra pga våra "roliga" nya datorer), sedan hem för att avlösa Lasse/morfar. På eftermiddagen ska vi träffa Therese och Linnéa är planen.

Godnatt!
/Emma

kommentarer
av: gammalmormor Maj-Britt

torsdagkväll den 8 okt! Hej Emma och tack för dom jääättehääärliga bilderna som jag just har sett på och roligt att läsa det du skriver också, jag blir jätteglad varje gång jag läser och ser på bilderna! Kram till er alla tre från gammalmormor i Göteborg!

2009-10-09 @ 00:02:16
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Icka

Jättefina bilder som vanligt. Det märks att du börjat använda M läget.... )= Eller hur?



Jag vet ju alltid vad jag har att vänta med min vilding när jag ser vad Vimse gör.



Om det går ska jag boka studion på skolan när ni kommer ner? Så kan vi fota våra ungar ihop?

2009-10-09 @ 06:47:41
URL: http://blog.olicka.se
av: Emma

Mormor: Jag tror inte du läser svaren här så jag mejlar dig istället!



Icka: Ja nu är det M som gäller. Känner mig fortfarande lite förvirrad men det är väl övning övning övning som gäller. Det låter kanonkul (och totalt vansinnigt, haha) att försöka fota våra barn i studio! Boka!

2009-10-09 @ 09:20:03
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Elisabeth H

2009-10-09 @ 18:18:30
av: Icka

Jag ska kolla med min (favvo)lärare på tisdag! Vi får bara boka när vi börjat kursen i studio.



Jag tror det kan bli supermysiga bilder!

2009-10-10 @ 12:58:31
URL: http://blog.olicka.se

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0