Stel som bara den

Det har varit lite dåligt med uppdatering här senaste veckan, men jag har jobbjobbjobbat. Sitter hopkurad vid datorn hela dagarna och blir stel i nacke och axlar. Inte hinner jag träna heller, det märks. När jag är igång och tränar så klarar jag jobbet mycket bättre.

I morse vaknade Vincent redan vid fyra och ville upp, men han kunde tänka sig att sova hos oss i 1,5 timme vilket iofs var lite mysigt, trots att vi har en för liten säng och blir lite lagom ihopklämda. Kl sex börjar I drömmarnas trädgård, ett barnprogram som Vincent gillar och gärna myser lite i soffan till innan det blir full rulle. Krokodilen "Koko" ska alltid med upp ur sängen, och gärna "Vovven" och "Ernie" också.



Efter en fyra dagar lång arbetsvecka (varav en 12-timmarsdag och en 10-timmarsdag, resten vanliga 8) är jag rätt slut och både kroppen och huvudet. Äntligen får jag ledigt i fyra dagar. Arbetsveckan avslutades nu på kvällen med andra gången av studiofotokursen. Samtidigt repade Pieter med Red Light Shades så oma Marilou var barnvakt och nattade busungen. På kursen idag fotade vi med riktat ljus (& grå bakgrund), det var kul. Jag kunde inte testa alla varianterna eftersom vi såklart får turas om att sitta modell. Nästa gång blir det vitt vitt vitt.


Jag ska nog gå med i Falu fotoklubb. Kostar 200:- och man kan låna studion och lyssna på föreläsningar mm. Klart värt! Inte lika ruinerande som att köpa alla studiofotoprylar jag blir sugen på nu, då är det tusenlappar det handlar om, och rätt många dessutom... Det blir ju julkortsfotografering snart, och guld att ha en studio att piffa i. Fast jag har inga idéer än så vi får se, ute är ju också fint.

Nej nu ska jag verkligen sova, kommer slockna så fort jag lägger huvudet på kudden och det ska bli sååå skönt!

Godnatt!
/Emma

kommentarer
av: Icka

Hoho! Jag har MASSOR med julfotidéer!!! VI får se om några går att genomföra.



Snart börjar vår studiokurs. Jag toklängtar!

Och sen så kommer ni. Min Ola är borta hela helgen så jag kan spendera hur mycket tid som helst med er.

2009-10-15 @ 22:43:32
URL: http://blog.olicka.se
av: gammalmormor Maj-Britt

torsdagkväll den 15 okt! Hej Emma, roligt att du har skrivit igen och att få se Vincent på det gulliga kortet när han sitter och ser på TV! Jag har varit på Sahlgrenska idag och fått behandling för min solskada i ansiktet och på benet och dom tog även vävnadsprov på den skadade huden och som dom har skickat för analys! Nu har jag plåster både i ansiktet och på benet inte så roligt och det gjorde ont,ont,ont när dom gjorde detta. Provsvaret kommer om 4 veckor! Vi har soligt men blåsigt och kallt i Göteborg just nu , men ingen snö än så länge! Kramar till er alla tre från Gammalmormor Maj-Britt

2009-10-15 @ 23:59:34
URL: http://sitamoia.blogg.se/
av: Emma

Mormor: Stackare som får gå till olika läkare hela tiden, och att det ska göra ont att ta prov. Det ska bli så trevligt att hälsa på snart!



Icka: Vad roligt att du har så många idéer! =D Vi får bestämma dag, tid och plats för att träffas nu, men det gör vi väl på forumet.

2009-10-18 @ 13:50:55
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0