På mammas gata

I helgen jobbade Pieter. En av nackdelarna med att ha en sambo som är sjuksköterska. Fast det kan också vara positivt ibland eftersom han får lediga dagar mitt i veckan. Vad gör jag när jag är gräsänka för en helg? Jag rymmer hem, dvs till huset där jag växte upp - till mina föräldrar.

Tänk vad skönt. Avlastning, sällskap, ompysslade (=glada) barn, trädgård, sandlåda, bilfria gator, piano och andra leksaker än de som finns hemma. Lagad middag, trevliga samtal, soffslappande. Ofta inser man hur lyckligt lottade vi är som har alla far- och morföräldrar i samma stad. Det finns helt klart fördelar med att inte flytta ut i vida världen.



kommentarer
av: Gammalmormor Maj-Britt

måndagkväll l den 23 aug! Hej Emma! Så roligt att se dom jättegulliga bilderna och läsa dina trevliga inlägg,det är jag verkligen glad öve att kunna göra! En stor kram till hela familjen från Gammalmormor i Göteborg!

2010-08-24 @ 00:06:56
URL: http://sitamoia.blogg.se/

namn:
spara mig

mejl:


blogg:


kommentar:

trackback
RSS 2.0